KOBIETA NA TOPIE



(Woman on Top), film z 2000 roku.
Reżyseria:  FINA TORRES
Scenariusz : VERA BLASI
Zdjęcia: THIERRY ARBOGAST
W roli głównej piękna, krucha , po prostu cudowna Panelope Cruz. W ramach przygotowań do roli Penelope Cruz przeszła intensywny kurs gotowania. Jak mówi: Kiedy byłam wegetarianką, sama codziennie gotowałam, bo trudno jadać na mieście i uniknąć mięsa. Przed rozpoczęciem zdjęć wzięłam jednak lekcje gotowania. Bawiłam się tak świetnie, że po powrocie do Madrytu mam zamiar kontynuować naukę - nie wszystko jeszcze potrafię, a chcę gotować jak nasza Isabella! Muszę przyznać, że od dawna marzyłam, by wystąpić w filmie takim jak "Kobieta na topie", bo uważam, że emanuje on prawdziwą magią. Magię znaleźć można wszędzie - w jedzeniu, miłości, seksie i przyjaźni - trzeba tylko chcieć. Magia nie towarzyszy nam na co dzień, ale kiedy przychodzi, zniewala nas bez reszty. "Kobieta na topie" mówi właśnie o tym - o chwilach pełnych magii w naszym codziennym życiu.


Isabella Oliveira (Penelope Cruz) i jej mąż Toninho (Murilo Benicio) prowadzą restaurację w portowym mieście Bahia na północno-wschodnim wybrzeżu Brazylii. Dzięki kulinarnym zdolnościom Isabelli, lokal firmowany przez jej męża cieszy się dużą renomą.
W gotowaniu i wymyślaniu nowych i coraz smaczniejszych potraw nikt nie jest w stanie jej dorównać. Toninho działa na kobiety jak magnes, ale w domu jest przeciwieństwem macho. Pewnego dnia zdradza żonę. Isabella opuszcza dom i wyjeżdża do San Francisco. Zatrzymuje się u "przyjaciółki" z dawnych lat, ekscentrycznego, czarnoskórego transwestyty, który każe nazywać się Moniką (Harrold Perrineau, Jr.). Isabella postanawia odciąć się od przeszłości i zacząć nowe życie. Znajduje pracę jako nauczycielka gotowania. Jej uczniem jest Cliff Lloyd (Mark Feuerstein), ambitny producent telewizyjny, który postanawia ją wylansować na małym ekranie. Gdy program z udziałem Isabelli bije rekordy popularności, w San Francisco zjawia się skruszony Toninho. Jest gotowy na wszystko, aby odzyskać serce żony.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz